Direktlänk till inlägg 27 december 2010

Rapport från RagGorgeous

Av Caroline Arvidsson - 27 december 2010 10:50

Hej på er


Hoppas ni haft en lika mysig jul som jag haft! :) Älskar julen med alla tända ljus och vacker musik. Mysfaktor på hög nivå!


Julafton firades med mamma, moster Anna, lillebror Marcus och mamma. Jättemysigt och god mat! Tänk att man alltid blir lika ruskigt mätt fast än man tycker att man äter lagom mycket, måste vara blandningen. Boris firade julafton tillsammans med sina staffevänner Dyrka och Zitra... mycket uppskattat även om han tycker att tomten är en skum filur.. fast då han upptäckte att tomten faktiskt hade presenter till honom i påsen så var han helt ok. Trodde dock sedan att alla presenter var till honom.. hihi...


Jag och lillebror Marcus     


Juldagen firades hos moster Anna i Waxholm. En supermysig kväll det med, god kycklingfile med potatisklyftor, gott med nåt annat än julmat för att bryta av lite.
Annan dagen var det lilla julafton igen då jag firade det hos mamma tillsammans med min andra lillebror Erik, hans sambo Maria och lillebror Marcus. Fick en så härlig present av Erik och Maria, presentkort på 40 minuters klassisk massage... underbart! Det är sånt man egentligen borde unna sig själv ibland, men det blir ju så sällan av. Ser verkligen  fram emot det! Fick även presentkort på min favoritaffär Joy så nu i mellandagarna ska jag försöka kika in där och se om man hittar sig nåt fint på rean.


Kattungarna busar och står i. Helt underbara. Ivory är otroooligt kelig, spinner så fort man tittar på henne. Scarlet och Banja är trogna sängvärmare och Attila vill upp och kela så fort han får tillfälle. Mascotte är en självständig, supergo kille som alltid hittar på nya bus, helt underbar! Så glad och nöjd över min fina kull!


Småtrollen fyller 4 veckor idag och har börjat äta torrfoder, ställt in en liten kattlåda till dem också. De smakar glatt på kattsanden så jag är glad att den är klumpfri! *s* Quake är superlivlig och busar hela tiden. Hallon piper så fort jag kommer och mycket nyfiken på allt runtomkring. Velvet är en lugnare tjej som gärna vill bli kliad på magen och Baron är en buspelle han med, jättemysig. Om nån vecka eller två ska de få börja komma ut i köket och busa lite.


På onsdag ska Tulpankullen få sin första vaccinspruta, min underbara vän och veterinär Alex kommer hem hit som vanligt. Så himla skönt att slippa dra iväg dem till kliniken. Så det blir middag med Alex efter det och massa kattprat kan jag tro :)


Så nu har ni en liten rapport om läget här hemma. Hoppas som sagt ni haft en underbar jul och att ni troget läser min blogg :) Skriv gärna en liten kommentar om ni vill, så skoj att få lite respons. Nu ska jag snart iväg till jobbet, är jullovsfritids nu med mycket få barn, känns alltid lite mysigt eftersom man får mer tid till de barn som är där. Så får man mer tid att verkligen prata med kollgorna också :)


KRAMAR i massor från mig och alla fyrbenta!

 
 
Ingen bild

Hanna

27 december 2010 13:36

Lät som ni haft en underbar jul tillsammans! Själv har jag varit hemma med familjen i Norrköping, ätit massa god mat, sett en hel hög med bra filmer och bara myst! Hemma alltid bäst! =) På fredag kommer Fredrik hit och då blir det nyårsfirande! Ser redan fram emot nya uppdateringar och bilder på underverken!
Kram Hanna

 
Ingen bild

Lotta Persson

28 december 2010 20:20

Så mysigt du verkar ha haft =) Så kul och se bilder på kattungarna, blir helt såld =/
Kramisar och so ;)

 
Ines

Ines

30 december 2010 00:07

Ich hoffe, ich darf auch deutsch schreiben :o) ?
Liebe Caro, ich lese so gern deinen Blog und freue mich, das du ein so schönes Weihnachtsfest gehabt hast. Auch bin nun ein bischen traurig das kein Mädchen in bico für mich dabei war ... nun ja, ich gebe die Hoffnung nicht auf und warte einfach auf den nächsten Wurf, vielleicht habe ich da ja mehr Glück.
Trotzdem werde ich immer gern auf deiner HP spazieren gehen und schauen was so schönes passiert.
Ich wünsche dir einen guten Rutsch in's Jahr 2011 :o)
Ganz liebe Grüße sendet Ines

http://www.ragdolls-von-meissen.de

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Arvidsson - 11 december 2012 18:20

Halloj! :D Man skriver så mycket på Facebook så jag glömmer bloggen lite.. har du inte hittat mig på FB så sök efter RagGorgeous Ragdolls, där uppdateras det nästan dagligen med massa foton och videos. Här är iallafall en liten video av de ...

Av Caroline Arvidsson - 24 november 2012 12:21

Oj vilken pärs det varit, iaf för oss människor. Holly har tagit allt med ro :) tack och lov. Hon visste att allt skulle gå bra. I onsdags föddes en pigg hane (Fosco) kl 9.50 på morgonen.. Sedan hände liksom inget mer, fast vi kände att det var be...

Av Caroline Arvidsson - 1 november 2012 22:10

Hallå där!! :DEvigheter sedan jag bloggade igen men pga Facebook hamnar bloggen lite på efterkälke.. Gå med i min RagGorgeous grupp om ni vill ha lite koll på mig och min uppfödning :) Där uppdateras det mkt flitigare :)Ikväll var jag och hälsade på ...

Av Caroline Arvidsson - 1 september 2012 23:34

Go kväll Ja jag är usel att skriva här i bloggen denna gång.. man lägger in så mycket på Facebook så jag hinner inte med alla medier man borde skriva i :) Sök upp oss på Facebook http://www.facebook.com/#!/groups/147821892713/ så hittar ni massa...

Av Caroline Arvidsson - 10 augusti 2012 22:43

Hej hej I helgen har jg besök av mina goa vänner Sigge och Synnöve från Umeå! Jättekul!! Så imorgon ska vi åka och shoppa på Bromma zoo och sen Barkarby outlet :) Småttingarna har idag fått sin första hage och spatserade modigt ut direkt.. Ja ...

Presentation


Jag och min älskade Vega, januari 2012. Foto Eivor Rasehorn

Nyfiken på din åsikt

Vilken färg är din favorit hos en Ragdoll?
 Brun
 Blå
 Lila
 Choklad
 Creme
 Röd
 Sköldpaddsmaskad

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards